fredag 11. februar 2011

L'Anse Aux Meadows Lace Shawl eller Vinland-sjal

Endelig er jeg ferdig med dette sjalet. Det er strikket i Arwetta Extra Fine Merino, utrolig mykt garn. Det går i sjøgrønne toner, innblandet litt rosa, burgunder, turkis, litt brunt og mosegrønt, mao veldig mye farger. Lurer litt på hvor jeg var når jeg valgte et slikt fargesprakende garn til et sjal i mønsterstrikk. Mønsteret viser jo ikke i det hele tatt. det burde jeg jo visst.. bevisstløs i gjerningsøyeblikket, tror jeg. Mønsteret var vanskelig, og det ble en del feil. Det var vanskelig å rekke opp, så etter litt strev med dette, gav jeg opp, og strikket mønsteret etter beste evne, selv om det ble litt forskjøvet her og der. Siden det ble så mange feil, så var det jo hell i uhell at garnet skjuler mønsteret, he he. Uansett, dette sjalet blir nok et skjerf :-).



I am finally finished with the L'Anse Aux Meadows Lace Shawl from Knit and Knag (Anna Dalvi). I thougth it was quite difficult, and made a lot of errors as I knitted along. I gave up trying to correct them, and will have to use it as a scarf to hide my faults. Also i used a yarn with a lot of colour, very varigated, which hide the pattern and the errors.... I will have to try knitting this shawl again sometime, hopfully with a better result:-)

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...