søndag 27. februar 2011

The Jumbo has arrived!

Her er den største heklenålen jeg har sett. Artig variant kan man si. Jeg har teste ut tunisisk hekling i helga, og det var spennende. Jeg måtte slå opp i min gamle håndarbeidsbok som jeg har fått av min mor, for å få noen tips på utførelsen. Oppskriften forutsatte kunnskap om tunisisk hekling, så jeg måtte finne ut mer om det andre steder, i tillegg til boka fant jeg gode steder på nettet, bl. annet denne siden.
Jeg hadde ikke så tykt garn som oppskriften sa, derfor ble mitt skjerf ikke så tett i mønsteret. Jeg brukte en blanding av un-spun lopi og et silketweed garn fra 123knit. her er noen bilder:
Heklenålen som ligger ved siden av mr. Jumbo er størrelse 8 mm, så da får man et inntrykk av hvor stor denne heklenåla er. Kabelen som er festet til heklenåla gjør at man kan hekle veldig brede stykker, man kan visstnok hekle rundt også, men det er jeg litt usikker på hvordan foregår.




Jeg har sydd sammen endene slik at jeg har fått en stor hals som jeg kan snurre tre ganger rundt.

I have tried tunisian crochet with the largest hook ever. I made a cowl from unspun lopi and silk tweed. This will keep me warm, no doubt ! Nice tutorial for tunisian crochet here.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...