onsdag 12. januar 2011

Sokker til guttungen

Jeg liker å bruke opp restegarn på småprosjekter. Guttungen trenger alltid sokker, så jeg har valgt å strikke tå-opp med striper. Jeg har brukt opplegg, tå og hæl fra dette mønsteret. Alltid like inspirerende fra Pinneguri! Jeg valgte striper istedet for ekorn denne gangen, vil nok prøve meg på ekornmønsteret også.
Resultatet ble først noe mislykket og forårsket dermed en liten massakre:

Leggen ble alt for stram! Guttungen fikk den ikke over hæl og vrist, så da fant jeg fram saksa og klippe klippe... Jeg er ikke glad i å rekke opp kan man si..... For å fikse fadesen rakk jeg opp hælen (noe opprekking må man tåle) Strikket en liten kile for å få litt flere masker, og lagde denne versjonen istedet: To rette og to vrange, der hovedfargen er strikket vrangt. Nå gjenstår bare noen cm på leggen på sokk nr 2 så da er sokkene snart i bruk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...